Qrka, ta laska na drugim zdjęciu zasłania wnętrze :?
Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.
Zwiń
X
-
Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.
Pierwsze koty za płoty, czyli kontynuuję moje poszukiwania mojego 1.8T. Wczoraj odwiedziłem jedno z ASO Skody, oferujące używane kombi L&K, 1.8T. Kupiony i serwisowany w tymże ASO. Wrażenia:
1.L&K wygląda - moim zdaniem - ładnie na zdjęciach. Mnie się nie podoba, jest brzydkie. W tym przypadku kierowca dodatkowo strasznie zmałatał wnętrze.
2. Rdza na tylnej klapie pod szybą, sporo śladów pokrytej ordynarnie lakierem rdzy. Podobno TTTM
3. Lakier nie podobał mi się. Wg informacji z ASO, bity prawy tył. Okazało się po pomiarach, że cała prawa strona lakierowana, a i lewa też swoje przeszła. Zdziwienie pana z ASO.
Co do przodu też mam pewne wątpliwości, czy nie miał bliskiego spotkania III stopnia.
4. Włączamy oświetlenie i ...a to siurpryza... jedno żółte, a drugie białe. Kolejne zdziwienie pana z ASO. Jeden reflektor ładnie zaparowany od wewnątrz.
5. Maska do góry. Po wygłuszeniu maski pozostały tylko uchwyty (chyba coś takiego było). Masa rdzy, a elementy wykonane ze stopów pokryte białowym nalotem i wżerami. Tak samo wyglądały zaciski wszystkich hamulców. Powiedzcie mi prosze, w Wiśle pływał, czy też TTTM?
No dobrze. Wypełnienie papierków i jazda.
5. Drążek zmiany biegów chodzi jak w moim wiekowym P405. Ciężko.
Silnik błyskawicznie nagrzany. Pracuje cicho. Dobre hamulce.
Dynamika na poziomie mojego staruszka, mooże ciut lepiej.
Próba jazdy super kapelusz (tak się nie da na dłuższą metę, bo chyba kierownicę zacząłbym gryźć). Ruszanie tak, aby w miarę możliwości nie przekroczyć 2000 obr. Pytanie do posiadających O. z silnikiem AUM. Jakie macie chwilowe spalanie w takich warunkach?
Zawieszenie sztywne, w moim odczuciu sztywniejsze od zawieszeń w O. TDI, którymi miałem okazję jeździć. Wg. ASO oryginalne?, niewymieniane (103 kkm na budziku)??
6. Mało miejsca i niewygodne siedzenia, ale o tym wiedziałem i tego się spodziewałem.
Powrót.
7. Gdzie jest CD. No właśnie. Na stronach Skoda Polska pisze jak wół. Zmieniarka CD. Pan z ASO stwierdził, że nie ma. Amba fatima, było i ni ma. Tematu nie drążyłem.
8. Gwarancja, która przez telefon wynosiła 3 miesiące, uległa skróceniu do 1.
9. Miała być książka, ale ...ten, tego, ten... jest u właściciela, zrobimy wydruk, ops: ...
Przy okazji do rozmowy dołączył kolejny pracownik ASO. Dowiedziałem się, co wymieniono, między innymi przy 105 kkm. Może jestem przewrażliwiony i szukam dziury w całym, ale przegląd 105 kkm, a 103,5 kkm na budziku.
To tak skrótowo. Bardziej szczegółową kontrolę techniczną sobie odpuściłem. Z wizyty u Mastersa też zrezygnowałem.
Tym optymistycznym akcentem, kończę opowieść.
Generalnie. Pierwsza jazda Octavią 1.8T. Wrażenia pozytywne, poza w/w. Pewne moje wątpliwości wzbudziły wskazania komputera, jeśli chodzi o chwilowe zużycie paliwa, ale może i tutaj ten egzemplarz był wyjątkowy. Okaże się przy mam nadzieję następnej próbie.
Arrakis
-
-
Zamieszczone przez Arrakis2. ora 3.
Zamieszczone przez Arrakis5.
Zamieszczone przez Arrakis7.
Zamieszczone przez Arrakis8.
Zamieszczone przez Arrakis9.
Palic bedzie, tyle co wlejesz, po miescie normalnie jezdzac wynik ponizej 10l raczej nie do uzyskania
Komentarz
-
-
Maicroft,
poniżej 10 nie oczekiwałem. Zresztą mój peugeocik też ma wiekszy apetyt (fabrycznie 10,5 w mieście). Nie wdając się w liczby, tam po prostu coś mi nie pasowało, ale nie mam praktycznie żadnego odnośnika, porównania więc i nie mam pewności. Jak będe miał następną okazję przejechania się O. z takim silnikiem, to porównam.
Arrakis
PS. Z tego, co mi powiedziano, to samochód był klienta, który wstawił go w komis, czyli nie należał do ASO.
PPS. Wygłuszenie - chodziło mi o wygłuszenie klapy maski. Tak wyglądało, jakby były tam uchwyty po jakiejś wykładzinie.
Komentarz
-
-
Re: Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.
Zamieszczone przez Arrakis5. Maska do góry. Po wygłuszeniu maski pozostały tylko uchwyty (chyba coś takiego było). M
Arrakis
Co do spalania to chwiliwe jest dwucyfrowe, nie rozumiem co masz na mysli piszac 2000rpm - przy stalej predkosci ? Ale na ktorym biegu ? 2000 rpm to mam przy 80km/h na V biegu i pokazuje wtedy okolo 4.5l/100km - chwilowe.
Komentarz
-
-
Oj przechodziłem kilka miesięcy przez to samo....
Ale do rzeczy
1. Drążek zmiany biegów chodzi leciutko. A mam starszą.
2. Sladów rdzy też nie ma. A mam starszą.
3. Spalanie przy 6000 obrotów na pierwszym biegu pewnie koło 30l. Ale to nie ma nic do rzeczy. Jeżdząc po mieście, przynajmniej w moim przypadku jestem w stanie wieczorem zejść poniżej 7. Choć taka jazda jest męcząca :-)
Jeżdząc normalnie 9.6-10.5
4. Wygłuszenia też nie mam. A bita nie była.
Generalnie zakup 1.8T w interesującym stanie jest zadaniem niełatwym. Miałem kiedyś upatrzoną w komisie 2003/38000PLN. W ostatniej chwili okazało się, że facet w Krakowie ma do sprzedania koniec 99 za 19000.
Mam nadzieję, że pomogłem choć troche. Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Re: Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.
Zamieszczone przez ArrakisPytanie do posiadających O. z silnikiem AUM. Jakie macie chwilowe spalanie w takich warunkach?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Dziekuję wszystkim za informacje.
Pisząc o 2000 obr. miałem na myśli, iż ruszając spod świateł starałem się nie przekraczać tej granicy na kolejnych biegach.
Wiem, że wskazania chwilowe nie są miarodajne, więc postaram się być, w miarę możliwosci, bardziej precyzyjny.
Poza jednym, naprawdę ostrym depnięciem, przepisowo 50km/h i jak już pisałem, super kapelusz. Średnia wskazywana przez komp, wynosząca jakieś 10,5 na początku jazdy próbnej, powoli pięła się do góry i przekroczyła 11.
Po osiągnięciu tych ok. 50km/h i jeździe na IV z taką stałą prędkością, komp pokazywał w granicach 8l/100 chwilowego.
W sumie, za mało na razie przejechałem. Jak już wcześniej pisałem, czekam na okazję konfrontacji na innym egzemplarzu.
Arrakis
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ArrakisŚrednia wskazywana przez komp, wynosząca jakieś 10,5 na początku jazdy próbnej, powoli pięła się do góry i przekroczyła 11.
To taki maly trick dealerow, ktorzy odpalaja auta przed wizyta klienta i czasem je rozgrzewaja dosyc znacznie, ew. ktos przed Toba jezdzil.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arrakisynamika na poziomie mojego staruszka, mooże ciut lepie
No na dynamikę to raczej nie narzekam :diabelski_usmiech20v
Komentarz
-
-
Nie bardzo rozumiem twoje stwierdzenie.
Napisałem, że niewiele się różniła od mojego staruszka P405. On ma 130KM (mierzone), a ta Octavia,... pytanie, czy trzymała serię.
Jeśli bym napisał, że daleko jej było do Peugeota 405 T16 (bez modyfikacji), też byś się obruszył?
Arrakis
PS. Piotr, myślę, że masz rację. Samochód na pewno był przestawiany przed "prezentacją".
Komentarz
-
-
Arrakis,
o to mi chodzi. Cos mi się wydaje że octa nie wazy tyle co 406 więc 150KM i 207 Nm od 1750 obrotów robią swoje. Skoro piszesz, że brak dynamiki to ja Ci mówię, że fura jest złomem - bo nie po to władowali tam 1,8T, żeby dynamiki brakowało. Pewnie, że to nie Veiron :wink: , ale bez przesady :szeroki_usmiech20v
Komentarz
-
-
Marian,
Nie będę tego ciągnął dalej, bo to już OT się robi.
Może i ta Octa była zjechana. Nie wiem. Nie mam porównania do innego egzemplarza.
Proszę, spróbuj czytać ze zrozumieniem.
Nigdzie nie pisałem o tym, że mi brakowało, czy też nie dynamiki. Porównywałem tylko z innym samochodem. Ponadto piszę o 405, a nie 406, a on waży ok 1100kg, czyli jest sporo lżejszy od Octy.
Arrakis
Komentarz
-
Komentarz